Japanese Kanji

Let's Review Basic Kanji

For Kanji beginners

2017年06月05日

Let's review an important Kanji with sentence examples.

If you are new to learning Kanji, The First Step to learning Kanji is available.

Kanji

0410

curve, bend, turn

Important Readings Important Words

まがる

がる(まがる)[vi]

to curve, bend, turn

まげる

げる(まげる)[vt]

to bend, curve

キョク

(きょくせん)

curved line

線0408

(きょく)

song, music

(さっきょく)[sv]

composition, write music

作0186

(しんきょく)

new song

新0216

[vt] Transitive verb; [vi] Intransitive verb; [sv] Suru verb; [na] na-Adjective; * Irregular

Example sentences

Hiragana written above Kanji to represent the reading is called Ruby or Furigana.

1.
 
(タクシーで)
つぎこうてんみぎ
がってください。
 
(タクシーで)
つぎこうてんみぎ 
がってください。
 
(タクシーで)
 
次の交差点を右にがってください。

タクシーで by taxi / on the taxi, つぎの (the) next, following, こうさてん intersection, crossing
みぎ right, -に direction marker; to
まがって te form of magaru, -て ください please do

次370,交144,差333,点296,右43,曲410

2.
どうさきひだり
はこので左にがっている。
どう
このがりくねっている。
どうさきひだり 
はこので左にがっている。
どう 
このがりくねっている。
 
道路はこの先で左にがっている。
 
この道路はがりくねっている。

どうろ road, street, この さき beyond this, up there, ahead, -で place marker; in, at
ひだり left, -て いる expressing progressive or state

There is a common expression which is magari-kunetteiru. It means "be winding".

道146,路147,先31,左44,曲410

3.
わたしゆび
(私は)でスプーンをげる。
スプーンはがった。
わたしゆび 
(私は)でスプーンをげる。
 
スプーンはがった。
 
(私は)指でスプーンをげる。
 
スプーンはがった。

ゆび finger, -で means or method marker; by, with
スプーン spoon, まがった ta form of magaru

私76,指351,曲410

4.
ぞうつかかた
(ソフトの使)
ちょくせんつぎきょくせん
ず直線をいて、く。
ぞうつかかた
(ソフトの使)
ちょくせんつぎ せん
ず直線をいて、く。
 
(画像ソフトの使い方)
 
まず直線を描いて、次に線を描く。

がぞう image (picture, drawing, illustration, etc.), ソフト software
つかいかた how to use, つかいます to use, -かた (stem +) how to do
まず first of all, ちょくせん straight line, かいて te form of kaku; write / draw, つぎに next, then

画397,像618,使187,方45,直406,線408,描1004,書129,次370,曲410

5.
なにうた
A:カラオケでいましたか。
きょくうた
B:ビートルズいました。
なんきょくうた
A:いましたか。
きょくうた
B:いました。
なにうた
A:カラオケでいましたか。
 うた
B:ビートルズいました。
なん うた
A:いましたか。
 うた
B:いました。
 
A:カラオケで何を歌いましたか。
 
B:ビートルズのを歌いました。
 
A:何歌いましたか。
 
B:3歌いました。

カラオケ Karaoke, Karaoke box, -で indicating a situation, scene, event, field, range, etc.
なに what, うたいます to sing (a song)
ビートルズ Beatles, なんきょく how many songs, 3きょく 3 songs

kyoku is also used as a counter for songs.

何30,歌394,曲410

6.
きょくさっきょくさく
Aさんがて、Bさんがした。
 さっ さく
Aさんがて、Bさんがした。
 
このはAさんが作して、Bさんが作詞した。

して te form of suru, した ta form of suru
さくし [sv] write the lyrics, write the words (of a song)

曲410,作186,詞1034

7.
しんきょく
POPグループの「AKB」がした。
きょくおも
でも、これないとう。
しん 
POPグループの「AKB」がした。
 おも
でも、これないとう。
 
POPグループの「AKB」が新を出した。
 
でも、このは売れないと思う。

ポップ pop music, グループ group, AKB name of a POP group
だした ta form of dasu; take out, send, launch, release
でも however, but, うれない nai form of ureru; sell well, -と おもう I think that, I believe, I guess

新216,曲410,出48,売191,思222

Kanji Map

口57,田67,由447,宙707

Functional patterns used in the sentences (Chapter numbers are from Building Up Conversation)

migi ni magatte kudasai
verb te form + -te kudasai:please do

Level 2 Chapter 5

hidari ni magatte iru
verb te form + -te imasu:expressing the progressive, a state of being or a habitual action

Level 2 Chapter 4

sofuto no tsukai-kata
verb stem + kata:how to do

Level 3 Chapter 15

mazu chokusen o kaite / A-san ga sakkyoku shite
te form -te / -kute / -de:used as a conjunction "and"

Level 2 Chapter 6

kono kyoku wa urenai to omou
plain form + to omoimasu:I think, I believe, I guess, I feel

Level 2 Chapter 3

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